سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استخدام سربازان امریه در ارگان های امریه گیر

استخدام سربازان امریه

استخدام سربازان امریه در ارگان های امریه گیر

افرادی که به عنوان سرباز امریه به کار گرفته میشن باید دوره خدمتشون رو در ارگان های مربوطه بگذرونن. دوره خدمت سربازی برای سربازان امریه دو ساله است که این مدت بیشتر از دوره خدمت بقیه سربازان وظیفه است. دلیل این موضوع هم اینه که سربازان امریه معمولا از بین متقاضیانی انتخاب میشن که کسری خدمت نداشته باشن. ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که چرا باید این دوره طولانی رو انتخاب کنیم؟ گذروندن دوره سربازی به شکل امریه مزیت های زیادی به دنبال داره و توجه کنید که مدت زمان خدمت شما به عنوان سرباز امریه به عنوان سابقه کاریتون در نظر گرفته میشه یعنی بعدا اگه خواستید برای استخدام در هر اداره ای اقدام کنید، میتونید این دو سال رو به عنوان سابقه کار ارائه بدین. ولی این به این معنی نیست که شما به استخدام سازمان امریه گیر در آمدید. بلکه طبق قانون نظام وظیفه عمومی هیچ کدام از ارگان های امریه گیر وظیفه و تعهدی برای استخدام سربازان امریه ندارن.

اغلب سازمانهای امریه گیر هم در زمان ثبت نام و پذیرش سربازان امریه این عدم تعهد رو عنوان میکنن و سربازان امریه بلافاصله بعد از پایان دوره امریه سربازیشون ترخیص میشن. ادامه فعالیت سربازان امریه ای که دوره خدمتشون به پایان رسیده خلاف قوانین نظام وظیفه است.

اما بعضی وقتها ممکنه بعد از پایان دوره سربازیتون، سازمانهای امریه گیر اقدام به استخدام نیرو کنن و با توجه به اینکه شما سابقه کار مرتبط رو داشتین احتمال استخدامتون وجود داره.

لیست سازمان ها و ارگانهای امریه گیر خدمت سربازی

در لیست زیر به برخی از سازمان های امریه گیر اشاره شده است. برای آگاهی بیشتر در مورد هر سازمان بر روی لینک مربوطه در جدول لطفا کلیک کنید.

سازمان ها یا وزارتخانه امریه گیرسازمان ها یا وزارتخانه امریه گیر
امریه وزارت نیرو امریه سرباز معلم
امریه نیروهای مسلح امریه وزارت نیرو
امریه سازمان انرژی اتمی امریه بنیاد شهید و امور ایثارگران
امریه وزارت دفاع امریه وزارت بهداشت
امریه شرکت های دانش بنیان امریه وزارت صنعت، معدن، تجارت
امریه وزارت نفت و شرکت گاز امریه جهاد کشاورزی
امریه وزارت راه و شهرسازی امریه سازمان ملی استاندارد
امریه قوه قضاییه امریه اداره اوقاف
امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امریه وزارت علوم و تحقیقات
امریه سربازی اداره برق اامریه سازمان بهزیستی
امریه کمیته امداد امام خمینی امریه وزارت اقتصاد و دارایی
امریه وزارت ورزش و جوانان امریه استانداری ها
امریه نهاد ریاست جمهوری امریه سربازی شهرداری ها

امریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انواع آن

به طور کلی ، یکی از ایده آل ترین یگان هایی که می توان دوران خدمت سربازی را در آن گذراند ، سپاه است ! این شرایط ، در صورت گرفتن پذیرش یا امریه ، راحت تر هم می شود . و اساسا ، دو نوع اصلی امریه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد : امریه سپاه

  1. امریه در دستگاه های نظامی
  2. امریه در دستگاه های غیر نظامی

انتخاب هر یک از موارد بالا ، پروسه و روند خاص خودش را داراست . و برای رسیدن به هر یک ، راه متفاوتی را باید طی کنید . دو راهی که به نتایج متفاوتی نیز ختم می شوند ! برای اطلاع از جزییات این پروسه و زمان بندی مراجعه و نیز ، مدارک مورد نیاز ، می توانید با متخصصین ما در مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید .

پذیرش سپاه

در نوع اول امریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، شما با پیچیدگی های زیادی روبرو نیستید . و نیاز به کفش آهنی ندارید ! برای اینکه در دستگاه های نظامی سپاه امریه و پذیرش بگیرید ، همین که یک بسیجی ساده باشید کفایت می کند !

شرایط دریافت امریه سربازی در سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران

  • نداشتن غیبت: که یکی از مهم ترین شروط دریافت امریه به حساب می آید. این شرط برای دریافت همه ی امریه های سربازی در سازمان های مختلف یکسان می باشد.

  • سابقه ی بسیج عادی یا بسیج فعال داشته باشید .

  •  به دفاتر منابع نیروی زمینی سپاه ، قرارگاه خاتم الانبیا ، سپاه های استانی ، نواحی بسیج مراجعه کنید و درخواست پذیرش بدهید .

  • دارا بودن کارت سبز ( گذراندن دوره تکمیلی بسیج یا داشتن کفایت از آموزش ) . توجه داشته باشید که در همه ارگان ها کارت سبز الزامی نیست ، ولی داشتن آن شانس بیشتری را در احتمال پذیرش شما دارد .

  • داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با نیاز سپاه پاسداران: نوع مدرک تحصیلی و رشته ی مشمول یکی از شرایط مهم تلقی می شود. زیرا در اطلاعیه سازمان ها برای جذب سرباز امریه، رشته های مورد نیاز نیز اعلام می شود تا مشمولین از آن ها مطلع شوند.

  • داشتن سابقه فعالیت در بسیج: سابقه بسیج می تواند به مشمولین این فرصت را بدهد تا برای دریافت امریه در سپاه اقدام کنند. زیرا بسیجی بودن برای این سازمان یک اولویت مهم به حساب می آید.

  • عضو بودن در سازمان بهزیستی و کمیته امداد: اعضای این سازمان های حمایتی می توانند برای دریافت امریه در سپاه اقدام کنند.

  • فرزندان جانبازان، شهدا و ایثارگران: این افراد در اولویت دریافت امریه خدمت سربازی خواهند بود. به ویژه سپاه پاسداران نیز این افراد در اولویت لیست خود قرار داده است.

  • مشمولین ازدواج کرده و دارای فرزند: متقاضیان همسردار و دارای فرزند در اولویت دریافت امریه در سازمان های مختلف به ویژه سپاه نیز می باشند.

    منبع: منابع نیروی زمینی سپاه